شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 4961 |
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ |
ارسال به دوستان
پ

آئین بهره برداری از پروژه گاز رسانی به ۶۷روستای بخش سرفیروزآباد شهرستان کرمانشاه با حضور دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه ،دکتر عبدالرضا مصری و دکتر محمد رشیدی نماینده های مردم در مجلس شورای اسلامی و با حضور تعدادی از ساکنین در روستای چنار این بخش برگزار گردید .

حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در حاشیه  آئین  افتتاح پروژه گازرسانی به ۶۷ روستای بخش سرفیروزآباد شهرستان کرمانشاه که با اعتباری بالغ بر ۱۴۵۰میلیارد ریال به انجام رسید در جمع خبرنگاران عنوان داشت :

آنچه امروز در حوزه انرژی نیاز است تا به صورت جدی به آن بپردازیم ارتقاء فرهنگ عمومی مصرف و بهینه سازی و هوشمند سازی مصرف در جامعه است .

متأسفانه ناترازی در تولید و مصرف بی رویه که ۹۰ درصد آن ریشه در الگوی غلط رفتاری ما ایرانی ها در  مصرف انرژی دارد باعث می شود تا در چنین شرایطی دچار تنگنا شویم که برای عبور از آن نیازمند ارائه راهکارهای میان مدت و بلند مدت  هستیم .

در استان کرمانشاه و در ایام مشابه در سال ۱۳۹۹  چیزی حدود ۷۰۳ میلیون متر مکعب و در سال ۱۴۰۰ نیز ۷۸۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز داشته ایم که پیش بینی این عدد برای سال ۱۴۰۱  عددی معادل ۹۰۰ میلیون مترمکعب می باشد  که هر خانواده تنها یک درجه دمای محیط منزل خود را کاهش دهد شاهد صرفه جویی ده درصدی خواهیم بود که همین عدد حاصل از صرفه جویی گاز مورد نیاز دو واحد صنعتی تولید سیمان را می تواند فراهم کند .

حسینی در ادامه افزود : متاسفانه عدم عایق بندی ساختمان ها ،عدم درزگیری و پوشاندن رادیاتورها و عدم استفاده از پنجره های دو جداره و عایق حرارت و …باعث می شود تا بخش قابل توجهی از انرژی به هدر برود .

ما در استان حدود ۲۰هزار مشترک بد مصرف داریم که اغلب آنها ساکن روستاها هستند .

شرکت گاز استان کرمانشاه در راستای اجرای سیاست های خود در حوزه فرهنگ عمومی ،با صرف مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان تعداد ۲۰۰۰ موتورخانه را بهینه سازی نموده است که نتیجه حاصل از این اقدام کاهش ۱۰ الی ۲۰ درصدی مصرف گاز بوده است .

در اقدام دیگری در حال برگزاری دوره های مدیریت انرژی در مدارس کرمانشاه هستیم چرا که اعتقاد داریم که کودکان ما می بایست فرهنگ استفاده صحیح از انرژی خصوصا مباحث مرتبط با هوشمند سازی را فرابگیرند .

سرپرست اداره گاز کرمانشاه در خصوص اقدامات اخیر این شرکت در قطع انشعاب گاز برخی ادارات پرمصرف گفت :گاز ۸۰ ساختمان اداری در کرمانشاه به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های مربوطه قطع گردیده است و در این راستا از مدیران مربوطه تعهدی مبنی بر رعایت اصول اخذ گردیده است .

حسینی در پایان از وصول بهش قابل توجهی از مطالبات ابن شرکت از مشترکان بدهکار اشاره داشت و عنوان کرد :از ۱۱۷۸ میلیارد مطالبات شرکت حدود ۳۶۴ میلیارد باقی مانده که از ابن عدد نیز ۷۵میلبارد تومان دیگر در حال وصول است .

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید