شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 4054 |
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ |
ارسال به دوستان
پ

شهر کرمانشاه در روز سوم آذرماه شاهد برگزاری یک رویداد مهم تحت عنوان «همایش منطقه ای تامین مالی غرب کشور» بود. رویدادی ملی که برای اولین بار در کشور به ابتکار مدیریت ارشد کرمانشاه برگزار شد و چهره هایی مانند رییس سازمان بورس و اوراق بهادر کشور، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، مدیرعامل بانک مهر ایران، مدیران صندوق های تامین سرمایه کشور و جمعی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران غرب کشور در آن حضور داشتند.

یک ابتکار نوین در حوزه تامین سرمایه

طی سال های گذشته مدیران ارشد استان کرمانشاه طبق یک روال سنتی معمولا برای جذب سرمایه های جدید به سراغ بانک ها و یا افراد صاحب سرمایه رفته اند ولی پاییز امسال این سنت متداول در کرمانشاه شکسته شد و مدیریت ارشد استان به سراغ یک حوزه جدید به نام بازار سرمایه رفت.

محمود گودرزی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در همایش منطقه ای تامین مالی غرب کشور در مورد اهمیت این بازار جدید گفت: « تا سال ۹۰ بازار سرمایه کشور تنها ۵ درصد در تامین بخش های مختلف اقتصادی کشور نقش داشت و ۹۵ درصد بقیه در اختیار بانک ها بود. ولی طی این سال ها سهم بازار سرمایه در تامین مالی به ۲۵ درصد رسیده است و این موضوع نشان از نقش آفرینی بیشتر این بخش دارد اما متاسفانه تاکنون هیچ استاندار سراغ این حوزه نیامده است.»

مدیرعامل بورس تهران گفت: استاندار کرمانشاه را تحسین می‌کنم که شجاعت و ابتکار به خرج داده و برای تأمین مالی پروژه‌های استان سراغ بازار سرمایه و بورس کشور آمده‌ است. تا پیش‌ از این هیچ استانداری در کشور، سراغ بازار سرمایه نیامده بود و برگزاری همایش تأمین مالی در هیچ استانی سابقه ندارند.

گودرزی با بیان اینکه استان کرمانشاه سرزمین فرصت‌ها است، افزود: تولیدکنندگان و صاحبان کسب‌ و کار استان کرمانشاه از اشتیاق و پیگیری مدیران این استان برای تأمین مالی پروژه ها از طریق بازار سرمایه به شایستگی استفاده کنند.

همانگونه که مدیرعامل سازمان بورس در این همایش عنوان کرد؛ برای اولین باید استان کرمانشاه به دنبال تامین منابع مالی پروژه ها از راهی غیر از روش های سنتی و معمول است.

انتخاب کرمانشاه به‌ عنوان مرکز تأمین مالی غرب کشور

اولین پیشنهاد راهبردی کرمانشاه در نشست منطقه ای تامین مالی غرب کشور، انتخاب کرمانشاه به‌ عنوان مرکز تأمین مالی غرب کشور بود که توسط بهمن امیری مقدم در آیین آغاز به کار این همایش برگزار شد. وی در این باره گفت: کرمانشاه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لازم برای انتخاب به عنوان مرکز تامین مالی و سرمایه‌گذاری غرب کشور را داراست.

همچنین در این همایش یک روزه میزگردهای تخصصی مختلفی به منظور اطلاع رسانی از دستاوردها و ظرفیت‌های کرمانشاه در بخش دانش بنیان، فناوری، شرکت‌ها و کارخانجات با حضور مدیران بخش خصوصی و اجرایی و کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد و برگزار شد.

دستاوردهای بزرگ در اولین گام

یکی از مهم ترین اهداف این همایش تامین مالی پروژه‌های مهم استانی، شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین پذیرش شرکت‌ها در بازار بورس و فرابورس و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی استان کرمانشاه بود که در بخش مهمی از آن ها موفق بود و این همایش در اولین دوره به بیشتر اهدافش دست یافت.

از جمله دستاوردهای «همایش منطقه ای تامین مالی غرب کشور» در کرمانشاه می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی به حداقل ۳۰ طرح دانش بنیان استان
  2. اجرای مقدمات لازم برای حضور چهار شرکت استان در بازار بورس
  3. انجام مقدمات پذیرش ۵ شرکت استان در بازار فرابورس
  4. مشخص و نهایی کردن شیوه های تامین مالی شرکت های معرفی شده استان طی ۲۰ روز
  5. انتخاب کرمانشاه به عنوان مرکز آموزش تامین مالی غرب کشور
  6. راه اندازی سکوی تأمین مالی غرب کشور در کرمانشاه توسط بورس تهران
  7. انجام مقدمات تشکیل دبیرخانه تأمین مالی در بازار سرمایه و پذیرش شرکت ها در بورس کرمانشاه
  8. بررسی درخواست صدور مجوز تأسیس صندوق تأمین مالی برای استان کرمانشاه
  9. تدوین سند ارتقا سطح سواد مالی در استان

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید