شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 5553 |
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۴۹ |
ارسال به دوستان
پ

انتصاب استاندار کرمانشاه در حال گذر از فضای احساسی و شعارگونه به فضای چالشی و مطالبه گرانه است

دلاوران مرصاد ؛فضای سیاسی و رسانه ای استان تا حدود زیادی از آن آب و تاب معمول و مرسوم زمان انتصاب مدیران ارشد استان خصوصا استاندار افتاده است .

تا اینجای کار همه چیز روال عادی خودش را طی می کند آن گونه که گویا نه خانی آمده است و نه خانی رفته است ،هر چند که در ده روز گذشته سعی شد تا با انتشار خبر چند انتصاب که به شکل ویژه ای تحت پوشش خبری برخی رسانه ها قرار گرفت، فضای حاکم دست خوش تغییر شود اما این مانور تبلیغاتی آنچنان که انتظار می رفت افاقه نکرد آن هم به خاطر این که غالب انتصابات صورت گرفته از قبل قابل پیش بینی و برخی دیگر هم در سطح مشاورین بود که عموما موردتوجه افکار عمومی قرار نگرفت و از طرفی صحرایی نیز مانند امیری مقدم دستش در حوزه خبر و رسانه خالیست و به ناچار کار به افرادی سپرده شده است که قاعدتاً توان جریان سازی مورد نظر را ندارند.


از یک طرف  موضوع از آن جا حائز اهمیت می شود که حلقه ی اول اطرافیان صحرایی را افراد انگشت شماری تشکیل می دهند که در یک سال گذشته جبهه اول ایستادگی در مقابل امیری مقدم به شمار می روند و این در حالیست که بنا بر آنچه دیده و شنیده می شود استاندار جدید کرمانشاه نیز در شیش و بش انتصابات گرفتار شده و اوضاع همان گونه می گذرد که بر استاندار قبلی گذشت .
از طرف دیگر شرایط حاکم بر فضای مدیریتی دولت به گونه ایست که کمتر کسی رغبت به پذیرفتن مسئولیت دارد و آن افرادی هم که خودشان را به آب و آتش می زنند، در قد و قواره جایگاه ها نیستند ،کما اینکه در انتصابات اخیر استاندار نیز به جز مورد معاون سیاسی امنیتی استاندار مابقی انتصاب ها چنگی به دل نزد و بیشتر شبیه به اعطای جایزه ستاد های انتخاباتی بود و سهم از جشن پیروزی رئیس جمهور بود.

صحرایی چه باید کند؟چه باید نکند ؟

واقع بین باشد
بدون هیچ حرف و حدیثی باید پذیرفت که محمدطیب صحرایی یک چهره صد درصد انقلابی و در تراز و شاخص تربیت شدگان مکتب انقلاب است ،اما از طرفی تجربه ی لازم برای جایگاهی که در آن قرار گرفته است را ندارد و صد البته نباید از شنیدن این انتقاد صحیح و مسلم نگران و بر افروخته شود.
به هر حال او اکنون استاندار است و پرداختن به این موضوع مشکلی را حل نخواهد کرد و می بایست به اون کمک کرد را بتواند مفید و مؤثر واقع شود البته تا آنجا که عملا نشان دهد که راغب است و باب گفتگو را از طریق برخی افراد منتسب تنگ تر از آنچه هست نکند
اگر او این موضوع را بپذیرد در نتیجه نیاز به مشورت و استفاده از تجربه افراد صاحب نظر را درک خواهد کرد و این می تواند بسیار به او کمک کند تا دچار آزمون و خطا نشود .

به دنبال گفتمان باشد
صحرایی استاندار دولتی است که اصلی ترین شعار انتخاباتیش ، دولت مردمی ایران قوی است پس یقینا بیش از هرکسی می بایست پایبند این شعار باشد و مردم را آن گونه که هستند بپذیرد و برای همه استاندار باشد نه طیف خاصی از یک جناح فکری خاص .
لذا می بایست باب گفتگو را باز کند و از مشورت عقلا و صاحب نظران استان فارغ از رنگ و بوی سیاسی و مذهبی و … بهره مند
شود
تغییرات و انتصابات را جدی بگیرد
عمده ترین انتقادی که از سوی اطرافیان استاندار فعلی به استاندار قبلی گرفته می شد بحث تعلل در انتصابات و استفاده از طیف گسترده ای از مدیران دولت قبلی بود که به تعبیر رئیس جمهور مسببین وضع موجود هستند خب این گوی و این میدان ،فرصتی محیا شده است تا آنچه که به آن انتقاد داشتند را اصلاح کنند و در انجام این مهم نیز تعلل نورزند،حال که بحمدالله فضای ارتباطی مابین مجمع نمایندگان استان و استاندار پس از مدت ها تلطیف شده است و تقریبا بیشتر از یک سوم عمر دولت جدید نیز طی شده است نیاز است تا ضرب آهنگ تغییرات مدیریتی در استان سرعت بیشتری به خود گیرد چرا که با توجه به شرایط موجود هیچ گونه تعللی از سوی ایشان پذیرفته نخواهد بود

جامعه اهل سنت را دریابد
یک از افتخارات استان کرمانشاه همزیستی مسالمت آمیز و برادرانه مذاهب در کنار یکدیگر است که نیاز است به سمت برابرانه حرکت کند ،خواهران و برادران اهل سنت ساکن در استان کرمانشاه علاقمند به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و در میان آنها جوانان نخبه ،اندیشمند و صاحب ایده و تفکر بسیار پیدا می شوند که می توان از این عزیزان در جایگاه های مناسب بهره مند شد و این فرصت را در اختیار این عزیزان قرار داد تا این حلقه اتحاد و وحدت امت اسلامی در استان کرمانشاه بیش از پیش استحکام یابد .

مبارزه با فساد و رانت را در اولویت امور قرار دهد
هیچ کسی نمی تواند منکر نفوذ و گسترش مافیای فساد و رانت در استان شود ،اگر چه بسیاری اطلاع دارند اما بنا به مصلحت از عنوان آن خودداری می ورزند اما بایستی پذیرفت که وجود فساد و عدم مبارزه با آن تا ریشه کنی کامل با فلسفه وجودی اسلام منافات دارد .فساد از طرف هیچ کسی پذیرفته نیست و احدی حق ندارد مرتکب فساد شود و یا برای خودش شرایطی را محیا کند که شبهه آلودگی به فساد داشته باشد .
در ماه های اخیر خبرهای متعددی از مبارزه با فساد و دستگیری برخی عناصر فاسد توسط سربازان گمنام حضرت ولی عصر امام زمان (عج) مخابره شد که حقیقتا چراغ امیدواری را در دل مردم روشن کرد .
اقدامات شجاعانه و قاطعانه ای که با مفسدان شد بازخورد بسیار اثر گذاری در جامعه مدنی ما داشت ،آنقدر که جا دارد در تریبون های عمومی خصوصا توسط ائمه محترم جماعت در در خطبه های نماز جمعه و مساجد بازگو و بازگو شود.

از انتصابات رفاقتی و فامیلی اجتناب کند

بدترین آفت مدیریت، سپردن مسئولیت ها به دوستان و بستگان است مخصوصا اگر فاقد وجاهت قانونی و یا تجربیات لازم برای تکیه بر آن جایگاه باشند.در این خصوص به زودی تحلیل مفصلی ر دلاوران مرصاد منتشر خواهد شد.

مجمع نمایندگان استان را ۸ نفر بداند

هر اندازه که هماهنگی میان استاندار و مجمع نمایندگان استان بیشتر و واقعی تر شود یقینا فضا برای همکاری منسجم تر باز خواهد شد اما یان به شرطی است که نگاه استاندار به مجمع نمایندگان است فارغ از دخالت های خاص این و آن باشد و موافقت یا عدم موافقت نماینده با انتصاب وی نمی بایست در کیفیت این ارتباط و طرفه دخیل باشد.

 

علی ایحال محمد طیب صحرایی کار بسیار سختی را پیش رو دارد خصوصا با آن همه حجم از انتقاد که از سوی  هواداران و اطرافیان  وی به سوی امیری مقدم  گسیل شد، انتظار می رود که وی رویه به مراتب موفق تری را به نمایش بگذارد تا ثابت شود که آنهمه هجمه و سر و صدا برای آمدن وی به حق بوده است .

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید