شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 22013 |
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ |
ارسال به دوستان
پ

تمام پازل‌های سند تحول به هم مربوط می شوند، لذا عملکرد یک شاخص بر دیگر شاخصها و بر ارتقا یا تنزل محاکم استان تأثیرگذار است، لذا نیازمند یک کار جهادی در شعب هستیم.

به گزارش دلاوران مرصاد به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمانشاه ،در نشست رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با قضات محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان، راهکارهای ارتقای عملکرد شعب بر اساس شاخص های سند تحول قضایی بررسی شد.

دکتر کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ابتدای جلسه ضمن محکومیت و ابراز انزجار شدید از جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی گفت: این روزها رژیم منحوس صهیونیستی به وحشیانه ترین شکل ممکن، زنان، کودکان و مردم بی گناه را قتل عام می کنند و جهان اسلام و عرب در سکوت به سر می برند.

وی تأکید کرد: مجامع بین المللی و سازمان ملل که هر از گاهی با وقوع کوچکترین موضوعی جنجال به پا می کنند، در این شرایط حساس سکوت پیشه کرده و عکس العملی از خود نشان نمی دهند.

دکتر کرمی در ادامه با اشاره به مفاد سند تحول قضایی گفت: تمام پازل‌های سند تحول به هم مربوط می شوند، لذا عملکرد یک شاخص بر دیگر شاخصها و بر ارتقا یا تنزل محاکم استان تأثیرگذار است، لذا نیازمند یک کار جهادی در شعب هستیم.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: در حال حاضر آمار ورودی پرونده در شعب محاکم عمومی و انقلاب زیاد است، لذا باید این وضعیت را مدیریت کرد تا به عملکرد شعب خدشه ای وارد نکند.

دکتر کرمی خاطرنشان ساخت: اطاله دادرسی یک مشکل بزرگ در محاکم است و لازم است عوامل آن شناسایی و مورد بررسی جدی قرار گیرد و در جهت رفع آن اقدام مؤثر صورت گیرد.

وی افزود: در انتخاب کارشناس بر اساس سیستم و حتماً از کارشناسان رسمی استفاده شود.

دکتر کرمی گفت: هماهنگی دادسرا و دادگاه ضروریست و نیازمند آن است که با نشست های مشترک، موضوعات مهم بررسی و مدیریت شود.

عالی ترین مقام قضایی استان در پایان تصریح کرد: نظم کاری بسیار مهم است و همگی ما پذیرفتیم در ساعات مشخص در محل کار حضور داشته باشیم و به کار مردم و مشکلات آنها رسیدگی کنیم. بنابراین رعایت انصاف در ورود و خروج بسیار ضروری است.

پیش از این نیز رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه مطالبی را عنوان و بر اجرای دقیق شاخص های سند تحول قضایی تأکید کرد.

فتاحی گفت: سند تحول، ارتقای عملکرد همه اجزای دستگاه قضایی است و قلب تپنده این سند، محاکم هستند.

وی افزود: وضعیت کنونی استان در محاکم کیفری، خانواده و اجرای احکام قابل قبول است اما در محاکم حقوقی چندان مناسب نیست و نیازمند اهتمام جدی و حرکت جهادی است.

دکتر فتاحی با اشاره به آمار پرونده های معوق تصریح کرد: رسیدگی جدی به پرونده های معوق، خارج نمودن محاکم حقوقی از وضعیت نامتعارف، کاهش متوسط زمان رسیدگی و در نتیجه کاهش موجودی پرونده، استفاده از سامانه های هوشمند برای انتخاب کارشناس و تشکیل کارگروه در محاکم عمومی و انقلاب جهت رصد نقاط ضعف و قوت، از اقدامات و مؤکدات ما در محاکم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه است که مورد رصد همواره است و ما به جد با تشکیل کار گروه تخصصی پیگیری می کنیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید