شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 6121 |
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ |
ارسال به دوستان
پ

در دنیای امروز رسانه باید توان معنادار کردن پیام و رساندن آن به مخاطب به منظور تأثیرگذاری عمیق را داشته باشد

اخبار کرمانشاه ،دلاوران مرصاد ،علی شعبانی سرپرست معاونت  سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر عنوان داشت : رسانه جایگاه ویژه ای در دنیای امروز دارد ،ما مفهومی داریم به نام  قدرت که مبتنی بر توان سیاسی و اقتصادی و …است که به نوعی هویت حکومت ها  را معرفی می کند .این که محدوده ی مرزهای یک  کشور کجا باشد و کجا حضور داشته باشیم را قدرت تعیین می نماید ،اما امروز این رسانه ها هستند که مرزها را مشخص می کند ،رسانه و قدرت نفوذ پذیری  آن تعیین می کند که ما کجا باشیم ؟ در شرایط کنونی  رسانه  یعنی توان معنادار کردن پیام برای مخاطب ،تا رسانه توان این کار را نداشته باشد شما نمی توانید حقایق و واقعیت ها را به درستی مخابره کنید و به هدفی که از آن دارید برسید .

شعبانی در ادامه افزود : امروز در دنیا رسانه هایی فعالیت دارند که از آنها بعنوان رسانه های اصلی و جریان ساز یاد می شود آنها هستند که تصمیم می گیرند چه خبری برجسته شود و چه خبری بایکوت شود.

باید پذیرفت بسیاری از کشورها امروز مقهور همین رسانه های اصلی هستند و ما هم تا حدودی  از این قاعده مستثنی نیستیم. اینکه آیا ما هم می توانیم رسانه اصلی جریان ساز باشیم یا چنین رسانه هایی را در اختیار  داشته باشیم با شرایط فعلی تحقق آن بعید به نظر می رسد اما می توانیم و می شود رسانه های اصلی را به چالش بکشانیم .

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد : سالهاست که سیاست راه بنداز جا بنداز در فضای رسانه ای دنیا حاکم است تا همین چند سال پیش رسانه های اصلی راه می انداختند و رسانه های خرد جا ،اما مدتی است این معادله معکوس شده است و شاهد هستیم که رسانه های خرد تعیین کننده و تاثیرگذار شده و گاها خوراک خبری رسانه های اصلی را تعیین و تهیه می نمایند و تبدیل به مستندات مورد نیاز خبرسازی رسانه های اصلی شده اند.

شعبانی ضمن تقدیر از برگزاری جشنواره ابوذر و نقش آن در رشد و اعتلای سواد رسانه ای در جامعه  افزود ، امروز هیچ خبری نیست که تاثیرگذار نباشد ولو برای چند دقیقه ،هیچ خبری تصادفی منتشر نمی شود و هیچ تیتری بر اساس اتفاقا شکل نمی گیرد،در دنیای رسانه همه چیز هدفمند و از قبل برنامه ریزی شده است ما باید در دنیای رسانه بتوانیم توازن را برقرار کنیم همانطور که در مباحث  نظامی توانسته ایم با اقتدار توازن قدرت را در منطقه و فرا منطقه ایجاد نماییم .

وی در پایان عنوان داشت  : به نظرم می بایست برای توسعه و آبادانی استان به یک اجماع و اجتماع رسانه ای که توان برقراری ارتباط دو طرفه میان مردم و مسئولین را داشته باشد برسیم ،مسئولین می بایست پل های ارتباطی خود با مردم را از طریق رسانه ها تقویت کرده تا هم بتوان مردم را در جریان اقدامات انجام شده قرار داد و هم انتقادها و پیشنهادهای مردم در این خصوص را شنید .

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید