شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 3946 |
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۲۰ |
ارسال به دوستان
پ

اقتصادنیوز:نماینده مردم تبریز می‌گوید: «به‌رغم درخواست برای برگزاری نشست ویژه بررسی حوادث اخیر کشور، برخی نمایندگان به لیدری اعضای جبهه پایداری مانع‌تراشی کرده و اجازه برگزاری نشست بررسی حوادث اخیر را نداده‌اند.»

به گزارش اقتصادنیوز علیرضا بیگی به روزنامه اعتماد گفت: «نوع مواجهه مسوولان با رخدادها در تعیین سرنوشت این حوادث بسیار مهم است. به عنوان نمونه  موضوع تلخی در چابهار اتفاق افتاده و مردم امام جمعه مناطق سنی‌نشین مطالباتی را مطرح می‌کند. اما تاخیر در اقناع مردم و برخورد با متخلفان باعث وقوع حوادث تلخ زاهدان، زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و تلفات انسانی در این منطقه می‌شود. در واکنش به این حوادث تلخ، نماینده چابهار تصمیم می‌گیرد در خصوص موکلان خود و کشته‌شدگان جمعه خونین زاهدان صحبت کند. اما این حرکت طبیعی با واکنش تند برخی نمایندگان تندروی مجلس مواجه و میکروفن آقای نماینده قطع می‌شود. در ادامه اما هیات اعزامی از سوی رهبر انقلاب به منطقه می‌رود و همه افرادی که در ماجرای جمعه خونین زاهدان کشته شده بودند و عنوان اغتشاشگر داشتند، ناگهان ذیل شهدا قرار گرفته و مورد تکریم واقع می‌شوند.»

نماینده مردم تبریز می‌گوید: «ما در ایران با شناخت دوگانه از یک حادثه واحد مواجهیم تا زمانی که به این شناخت دوگانه خاتمه ندهیم و به یک جمع‌بندی واحد در این خصوص که مردم حق دارند و مطالبات‌شان باید برآورده شود، نرسیم، مشکلات حل نمی‌شود. گروهی دیگر اما مدام اعلام می‌کنند ‌مردمی که در جوانرود اعتراض می‌کنند، در مهاباد مطالبه دارند، یا در پاوه و ایذه و تهران و… اعتراض دارند، اغتشاشگر هستند، تروریست هستند، ضدانقلابند، با داعش هم‌پیمانند و… با این نگاه نمی‌توانیم رخدادهای امنیتی موجود را مدیریت کنیم.»

او ادامه داد: « این روزها حجم کشته‌شدگان در کشور بالاست و کسی نیست که توضیح بدهد چه کسانی این مردم را کشته، به آنها شلیک کرده و خانواده‌ها را عزادار می‌کنند.»

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید