شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 3178 |
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ |
ارسال به دوستان
پ

با پیگیری های صورت گرفته از سوی دکتر محمد رشیدی نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ایمیدرو آماده سرمایه گذاری در استان کرمانشاه می شود.

دکتر رشیدی نماینده مردم شریف کرمانشاه در جلسه‌ای به میزبانی دکتر جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو، درباره سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران روی پهنه‌های معدنی استان کرمانشاه به تفاهم رسیدند.

اتفاقی مهم در تاریخ اقتصادی استان کرمانشاه/ تفاهم دکتر رشیدی و دکتر جعفری روی سرمایه‌گذاری ایمیدرو بر پهنه‌های معدنی کرمانشاه

گروه اقتصادی: طبق آمار جدید طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس، با تکمیل ظرفیت پروانه‌های بهره‌برداری معادن فعال‌شده سال گذشته، بیش از ۳۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد، در همین راستا دکتر محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز پس از دو سال مطالعه بر روی ظرفیت‌های معدنی استان کرمانشاه امروز دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ با رئیس هیئت عامل ایمیدرو و مدیران این سازمان به هم‌اندیشی و بحث و گفتگو پرداخت تا این سازمان بر توسعه صنایع فولادی و صنایع فلزی و همین‌طور سرمایه‌گذاری روی پهنه‌های معدنی کرمانشاه، اقدام نماید.

به گزارش بولتن نیوز، وجیه الله جعفری در ابتدای جلسه با بیان اینکه ایمیدرو با سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم یا از طریق شرکت‌ها و حمایت از بخش خصوصی و از طریق صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی، تأمین مالی لازم را انجام خواهد داد، تأکید کرد: هر محدوده‌ای که استان در اختیار ایمیدرو قرار دهد، به‌صورت پهنه و بعد به‌صورت پروانه، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای اکتشاف آن مستقیماً ورود خواهد کرد و تا انتهای زنجیره کار را پیش خواهد برد.

تفاهم دکتر رشیدی و دکتر جعفری روی سرمایه‌گذاری ایمیدرو بر پهنه‌های معدنی کرمانشاه

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تصریح کرد: در بحث زیرساخت‌ها نیز به معادن فعال و غیرفعالی که بتوان به توسعه و فعال شدنش کمک کرد، با استفاده از منابع داخلی ایمیدرو، برای ایجاد زیرساخت راه و خط انتقال اقدام خواهیم کرد و این کاری است که در مجموعه استان‌ها انجام خواهیم داد.

دکتر احمد تشکینی، رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی نیز با تأکید بر ارزشمند بودن این تفاهم‌نامه و تمرکز بر روی پروژه‌های معدنی و صنعتی استان کرمانشاه، گفت: در سازمان

صمت و حوزه ستاد باید با تمام نمایندگان استان جلسه گذاشت و به‌صورت جداگانه پروژه‌ها را بررسی کرد.

تفاهم دکتر رشیدی و دکتر جعفری روی سرمایه‌گذاری ایمیدرو بر پهنه‌های معدنی کرمانشاه

بر اساس این گزارش محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز به‌صورت ویدئو کنفرانس درباره پهنه‌های معدنی، ظرفیت‌های صنعتی و مشکلات زیرساختی این استان توضیحاتی را ارائه کرد.

دکتر رشیدی نماینده مردم کرمانشاه نیز با تأکید بر ظرفیت‌های قابل‌توجه معدنی این استان، گفت: ما ظرفیت‌های خوب معدنی در کرمانشاه داریم، ازجمله آهن، منگنز، کروم و سنگ که با توجه به تأکید وزیر صمت مبنی بر پایلوت صنعتی بودن کرمانشاه در غرب کشور باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی به مشکل بیکاری در این استان و محرومیت‌های ایجادشده در اثر هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: ظرفیت خوبی وجود دارد تا ایمیدرو با سرمایه‌گذاری در استان اشتغال‌زایی کند و توجیه اقتصادی هم دارد.

وی به موقعیت جغرافیایی کرمانشاه و صادرات محصولات معدنی به همسایه‌های غربی اشاره کرد و گفت: با برطرف کردن مشکلات زیرساخت ازجمله جاده می‌توان در حوزه توسعه فلزات و بهره‌برداری از معادن سنگ، ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور داشت.

تفاهم دکتر رشیدی و دکتر جعفری روی سرمایه‌گذاری ایمیدرو بر پهنه‌های معدنی کرمانشاه

وی با بیان اینکه امیدوار است این جلسه خروجی‌های پربرکتی داشته باشد و در حد وعده‌ووعید نماند، تأکید کرد: نزدیک به دو سال است که کار مطالعاتی روی این موضوعات انجام داده‌ایم و به‌گونه‌ای نبوده است که بی‌گدار به آب بزنیم؛ خواهشم این است که از کرمانشاه دستگیری کنید چون هم توجیه اقتصادی دارد، هم نیاز منطقه هست و هم ظرفیت خوب صادراتی وجود دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید