شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 22027 |
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ |
ارسال به دوستان
پ

اگر چه در مثل جای مناقشه نیست اما پیش بینی می کنیم که عده ای با مطالعه این مطلب عنوان کنند که برای شما  همیشه  «مرغ همسایه غاز است »ولی  به واقع این  بار مرغ همسایه بدجوری غاز است !

عملکرد دولت سیزدهم در دو سالی که ازعمرش گذشته است جای نقد بسیار دارد. اگر چه نقاط تاریک و روشن فراوانی برای بحث وجود دارد اما مسلما از دریچه ی نگاه ما کرمانشاهی ها نقاط ضعف دولت بیشتر از قوتش هویداست .

با توجه به اینکه جنس مشکلات استان های همجوار غرب کشور شبیه به هم است و بیکاری ،فقر اقتصادی و عدم توسعه عمرانی بارزترین این مشکلات هستند ، لذا مقایسه ی تحولات استان هایی مانند کردستان و کرمانشاه با یکدیگر ، آن هم زیر سایه ی تفکرات مدیریتی یک دولت پر بیراه نیست .

استاندار کردستان کیست ؟

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان متولد ۱۳۵۹ و اهل شهرستان قروه است ،تا اینجای کار او هم مانند استاندار ما آقای محمدطیب صحرایی بومی است اما با این تفاوت آشکار که در کارنامه زارعی کوشا فرمانداری قم و نهاوند ،معاونت صدا و سیمای همدان ، مدیر کلی روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور وزیر کار و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت کار دولت سیزدهم به چشم می خورد.

زارعی کوشا فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشدفقه و مبانی حقوق اسلامی است .

او در ۲۶ آبان ۱۴۰۰ سکاندار استانداری کردستان شد و از همان ماه های اول نشان داد که عزمش را برای توسعه کردستان جزم کرده است .

روز گذشته ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور در مرحله ی دوم از سفرهای استانی راهی سنندج شد ،سفر رئیسی به کردستان مصادف شد با افتتاح خط آهن تهران ،همدان، سنندج و راه اندازی فرودگاه شهرستان سقز آن هم در حالی که پروازهای فرودگاه کرمانشاه مدتهاست به دلیل مشکلات باند به حداقل خود رسیده و راه آهن کرمانشاه نیز عملا باری از دوش حمل و نقل عمومی استان

بر نداشته و بود و نبودش تفاوتی به حال کرمانشاهی ها ندارد .

اینها بخشی از اقدامات جهادی استاندار جوان کردستان در دولت سیزدهم است ،دولتی که برای کرمانشاهی ها دستآوردی نداشته اما برای کردستانی ها تا اینجا منشأ خدمات شایانی بوده است .

از دیر باز ساکنین استانهای مرزی که در سخت ترین شرایط معیشتی و اقتصادی به سر می برند با پدیده ای به نام کوله بری دست و پنجه نرم می کنند،بسیازی از جوانان تحصیلکرده در کنار مو‌سپیدان این دیدارها برای امرار معاش تن به مشقت کوله بری می دهند ،راهی سخت برای کسب لقمه نانی اندک .

از دیگر اقدامات ارزنده زارعی کوشا که با همراهی و اتحاد مجمع نمایندگان استان کردستان به ثمر نشست پیگیری حل مشکلات کوله بری است که پس از سالها چراغ دل مردمان آن دیار را روشن کرد.

یکی از نکات قوت استاندار جوان کردستان این است که خودش از جنس کار فرهنگی است و فرهنگ را خوب می شناسند. زارعی کوشا در حوزه های فرهنگی و دینی نیز گام های بزرگی برداشته است که از جمله این اقدامات می توان به برپایی سفره وحدت در مریوان با آن شکوه و استقبال کم نظیر اشاره کرد.

نگاه توسعه محور زارعی کوشا که همزمان ابعاد فرهنگی و اقتصادی را هدف قرار داده با برنامه ریزی در جهت اجرای پروژه هایی مانند صلوات آباد سنندج با جذب سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری در حوزه گردشگری و تمرکز ویژه بر روند برگزاری جشن ها و مراسمات ملی مذهبی خون تازه ای در شریان های کردستان به راه انداخته است .

تلاش در جهت ایجاد وحدت ،همدلی و هم افزایی در میان اقشار مختلف استان کردستان باعث گردیده تا اسماعیل زارعی کوشا استاندار جوان و پر تحرک این روزهای غرب کشور شایستگی لقب پدر نوین کردستان را دارا باشد .

با تمام احترامی که برای دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه قائل هستیم اما نمی توان از کنار این واقعیت به سادگی عبور کرد که تمام استان های همجوار کرمانشاه گوی سبقت را در جمیع جهات از ما ربوده اند ،استان همدان سالهاست که حساب خود را از کرمانشاه و کردستان جدا کرده و این روزها هم شاهد آن هستیم که ایلام و کردستان نیز ما را جا گذاشته و به سمت افق های روشن توسعه حرکت می کنند .

اگر چه دکتر محمدطیب صحرایی را بعنوان شخصیتی دلسوز و باسواد می شناسیم که به گره گشایی از مشکلات عدیده ی استان علاقمند و ساعی است ، اما باید پذیرفت که در آستانه یک‌سالگی حضورش در استانداری کرمانشاه نتوانسته است آن وفاق و همدلی لازم در بین جریان های فکری و مؤثر را ایجاد نماید ‌.

به نظر می رسد استاندار انقلابی کرمانشاه برای برون رفت از شرایط موجود ناگزیر به تغییر رویه ای است که از آذرماه سال گذشته تا کنون در پیش گرفته و نتایج مطلوب و قابل توجهی به بار نیآورده است .

در حالی که استان های همسایه در حال بستن بار خود در نیمه دوم عمر دولت هستند اما در کرمانشاه همچنان اختلاف نظرها در خصوص انتصابات و جابجایی ها داغ است .

اگر چه در مثل جای مناقشه نیست اما پیش بینی می کنیم که عده ای با مطالعه این مطلب عنوان کنند که برای شما  همیشه  «مرغ همسایه غاز است »ولی  به واقع این  بار مرغ همسایه بدجوری غاز است !

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید