جمعه, ۵ مرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-26
کد خبر: 3694 |
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۵۱ |
ارسال به دوستان
پ

استاندار کرمانشاه گفت: اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید اولویت اصلی دستگاه‌های اجرایی باشد.

به گزارش دلاوران مرصاد به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ “بهمن امیری‌مقدم” در همایش چشم انداز جمعیت و فرزندآوری در ایران که با حضور رییس اداره حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت بهداشت در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا علیه السلام برگزار شد؛ عنوان کرد: در دین مبین اسلام بر ازدواج، فرزندآوری و افزایش جمعیت بسیار تاکید شده و خانواده کانون زندگی سالم است.

وی افزود: متاسفانه مسائل و مشکلات اقتصادی باعث فاصله گرفتن بخشی از جوانان از ازدواج و فرزندآوری شده در حالیکه خداوند این دو را زمینه ساز برکت سفره‌ها و آرامش روح و روان قرار داده است.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: هدف دشمن ریشه کن کردن باورهای دینی، مذهبی و سنتی ایران اسلامی در همه عرصه هاست که باید با جدیت مانع تحقق این نیت شوم شد.

وی ترویج ازدواج دانشجویی را یک سنت زیبا دانست و گفت: ازدواج دانشجویی باید به الگوی زندگی مشترک پایدار برای جامعه تبدیل شود.

مدیر ارشد استان در ادامه گفت: کاهش فرزندآوری و پیری جمعیت یک تهدید جدی برای آینده ایران اسلامی است.

وی افزود: متاسفانه امروزه شبکه های اجتماعی جای خانواده‌ را تنگ کرده اند و نسل جدید از طریق همین شبکه ها، انبوهی از اطلاعات غلط و گمراه کننده دریافت می‌کنند.

امیری مقدم آمار بالای سقط جنین را حاصل آموزه های غلط دانست و گفت: برخی افراد در غرب، زندگی با یک حیوان خانگی را به داشتن فرزند ترجیح می دهند اما این رفتارها با آموزه‌های دینی، اخلاق و فرهنگ ایرانی کاملا تضاد دارد.

وی همچنین خواهان برنامه ریزی برای کاهش هزینه‌های جاری برای خانواده‌هایی شد که بچه دار می‌شوند و در ادامه عنوان کرد: دولت حمایت‌های بسیار مناسبی در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شامل پوشش بیمه ای، پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف و … از خانواده هایی که صاحب فرزند می‌شوند و یا مشکل ناباروری دارند، انجام داده است.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: این حمایت ها و مشوق های گسترده در حوزه فرزندآوری باید توسط رسانه‌ها و صداوسیما برای مردم بازگو شوند زیرا هنوز بسیاری از آن بی اطلاع هستند.

وی بر ضرورت ارائه آموزش‌های کاربردی در قبل از ازدواج تاکید کرد و گفت: با این آموزش‌های علمی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی به زوج های جوان ارایه شود تا از بروز بسیاری مشکلات احتمالی و طلاق جلوگیری شود.

استاندار کرمانشاه گفت: بخشی از اعتبارات سفر رئیس جمهور به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص دارد که در اختیار این مجموعه قرار داده می‌شود تا طرح ها و برنامه‌های توسعه ای و زیرساختی خویش را اجرایی کند‌.

وی بر افزایش خدمات برای زوج های متاهل دانشجو تاکید کرد و گفت: دانشگاه باید بستری را فراهم کند که زوج های دانشجو در طول مدت تحصیل از امکانات خوابگاه و دیگر خدمات رایگان برخوردار باشند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید