شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 21997 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ |
ارسال به دوستان
پ

قطع به یقین سکوت و  بی تفاوتی نماینده های استان خصوصا نماینده های شهر کرمانشاه در قبال مدیریت ضعیف حاکم بر ورزش استان در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی از سوی جامعه ورزش و عموم شهروندان کرمانشاهی  بی پاسخ نخواهد ماند.

دلاوران مرصاد،ورزش علاوه بر اثر گذاری اثبات شده اش در حوزه های مرتبط با سلامت  بعنوان یک شاخصه مؤثر در ایجاد نشاط اجتماعی و زیر بنای توسعه فرهنگی در دهه های اخیر مورد توجه ویژه دولت ها بوده است .

سیر نزولی ورزش در استان کرمانشاه که در دهه های اخیر شاهد آن بوده و هستیم می تواند متأثر  از عوامل متعدد و گوناگونی باشد که طبیعتا پرداختن به تمامی این ها و چگونگی وقوع آنها در یک مقاله کوتاه امکان پذیر نخواهد بود.

نتایج ضعیف ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات آسیایی اخیر در مقایسه با دور گذشته به خوبی نشان می دهد که آنچه در حال وقوع است در واقع زنگ خطریست که از سال های دور به صدا درآمده ولیکن در ایام اخیر شدت و حدّت آن چند برابر گردیده است .

متأسفانه ورزش قهرمانی در استان کرمانشاه آنچنان به دست فراموشی سپرده شده است که حتی نمی توان در تصورات خود آن را با عملکرد و رزومه ورزشی  استان هایی مانند کرمان ،خوزستان ،مازندران و …مقایسه کرد.

افول ورزش قهرمانی در استان باعث گردیده تا دیگر شاهد آن شور و نشاطی که لازمه تخلیه ی انرژی مضاعف جوانان و نوجوانان در سالن های ورزشی و گروه های هواداری است نباشیم .

ضعف مدیریت در  مجموعه ورزش استان آنچنان  مشهود است که دیگر نمی توان با انتشار مصاحبه و اخبار  شرکت مدیران در همایش های تجلیل و تقدیر و یا  صدور پیام تبریک و تسلیت ها آن را پوشاند و از نظرها پنهان کرد.

نداشتن برنامه و استراتژی مدون در جهت رشد و ارتقای ورزش همگانی و بالطبع آن قهرمانی  و همچنین  استفاده از مدیران  ضعیف و ناکارآمد در حوزه های مختلف  مدیریت ورزشی و گماردن برخی افراد فاقد کارنامه شاخص در رأس  هیئت های ورزشی که غالبا باعث انفعال و سکون می شوند از علل عمده ناکامی ورزش در استان کرمانشاه است.

متأسفاته شاهد آن هستیم که استاندار کرمانشاه بعنوان نماینده ارشد دولت در استان نیز به مقوله ورزش و اهمیت آن چندان مسلط و واقف نیست که اگر به جزء این بود قبل از این می بایست فکری به حال آنچه بر ورزش استان می گذرد می کرد .

در حالی که در دور گذشته رقابت بازی های آسیایی سهم ورزشکاران کرمانشاه حاضر کاروان تیم های ملی ۹ مدال رنگارنگ بوده است و طبیعتا اگر گام های مثبتی در ورزش استان برداشته می شد امروز باید شاهد افزایش این مدال ها باشیم اما در کمال ناباوری می بینیم که تنها دستآورد استان کرمانشاه یک مدال نقره بود که  آن هم توسط آرین سلیمی به دست آمد.

فرهمند سال افزون معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه چندی پیش در گفتگو با ایسنا عنوان داشت ؛ «چهار مدال از ۹ مدال کسب شده کرمانشاه در دوره قبل بازیهای آسیایی مربوط به ورزشکاران رشته کبدی بود که متاسفانه امسال با تبعیض رییس فدراسیون اسم ملی پوشان ما را خط زدند و هیچ نماینده ای در تیم های ملی زنان و مردان کبدی نداشتیم» .

آیا به سادگی می توان از کنار این اظهارات گذشت ؟!چرا مدیران ورزش کرمانشاه نتوانستند از حق ورزشکاران کرمانشاهی دفاع کنند ؟ آیا اگر یک مدیریت قدرتمند و تأثیر گذار در ورزش کرمانشاه داشتیم فدراسیون ها می توانستند حق ورزشکاران ما را برای حضور در تیم های ملی پایمال کنند!؟

سال افزون در پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر چرایی عدم نتیجه گیری مطلوب ورزشکاران کرمانشاهی اظهار می دارد:« اینکه چرا  ورزشکاران ما نتوانستند در این دوره از بازیهای آسیایی عملکرد خوبی داشته باشند، به هیات‌ها و فدراسیون های آنها باز می گردد که آیا اردوهای تدارکاتی و برنامه های تمرینی مناسبی را برای آنها برگزار کردند، یا خیر!»

البته همانطور که می دانید و می دانیم این قصه سر دراز دارد و نقش و تاثیر  اداره کل ورزش و جوانان در انتصاب رؤسای هیئت ها بر هیچ کسی پوشیده نیست،بنابراین با هیچ توجیهی نمی توان از زیر بار این شکست سنگین شانه خالی کرد.

در حالی که استان های دیگر با حضور نمایندگانشان در رشته های مختلف و  در لیگ های برتر کشوری هر هفته شاهد برپایی مسابقات هیجان انگیز ورزشی هستند در کرمانشاه هر روز شاهد خاموش شدن چراغ یا باشگاه هستیم .

کمترین پیآمد عدم حمایت از ورزش و ورزشکاران و یا عدم برنامه ریزی در جهت تقویت بنیه ورزشی و ضریب نفوذ ورزش در جامعه ،رشد و رواج ناهنجارهای اجتماعی است که ارمغانی به جز آسیب و هزینه های گزاف درمانی به همراه نخواهد داشت .

قطع به یقین سکوت و  بی تفاوتی نماینده های استان خصوصا نماینده های شهر کرمانشاه در قبال مدیریت ضعیف حاکم بر ورزش استان در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی از سوی جامعه ورزش و عموم شهروندان کرمانشاهی  بی پاسخ نخواهد ماند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید