شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 4256 |
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵ |
ارسال به دوستان
پ

طرح حجاب و عفاف و بایدها و نبایدهایی که باید در نظر گرفت .

موضوع طرح حجاب و عفاف و برخوردهای گشت ارشاد با خانم هایی که نمی‌خواهند از این طرح تبعیت کنند، مدت هاست که یک چالش جدی را به وجود آورده است، چالشی که در نهایت با مرگ مهسا امینی، به یک بحران تبدیل شده و نزدیک به سه ماه است هم چنان ادامه دارد و معترضین هر روز نسبت به آن واکنش نشان داده و در کف خیابان ها دنبال مقابله با آن هستند.
البته ناگفته پیداست که صف معترضین با اغتشاشگران جدا بوده و دولت و حاکمیت نبایستی آن ها را در یک صف ببینند.
در هر حال هر روز که می گذرد شاهد اتفاقات جدیدی هستیم به طوری که شاهد یک حرام اجتماعی بزرگ در جامعه می باشیم که بایستی برای رفع آن و بازگشت آرامش به جامعه چاره ای اساسی و قابل اجرا اندیشیده شود و از اظهارات نسنجیده نیز به طور جدی پرهیز شود.
حال این که این طرح چه سرانجامی خواهد داشت، هنوز به درستی معلوم نیست ولی بنا بر اظهارات عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، قانون عفاف و حجاب اجرا می‌شود و مجلس هم بر آن نظارت می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین جلالی در این رابطه گفته است: بعد از اغتشاشاتی که در کشور رخ داد برخی اغتشاشگران اعلام کردند در صورتی عقب‌نشینی می‌کنند که جمهوری اسلامی از قانون عفاف و حجاب کوتاه بیاید اما آنها بایستی بدانند، رعایت حجاب در شرع، عرف و اخلاق یک اصل بوده و مهم‌تر از همه قانون است.

با این تفاسیر و اظهارات این نماینده مجلس شورای اسلامی، باید منتظر اجرای این طرح بود که امیدواریم در صورت اجرا، تدابیری اندیشیده شود که در این رابطه به جای حل بحران، شرایط کشور را هم در نظر بگیریم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید