شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-07
کد خبر: 4023 |
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ |
ارسال به دوستان
پ

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بر ضرورت تعیین تکلیف منازل حریم و بستر قره سو برای رفع مشکلات شهرک کرناچی تاکید کرد.

به گزارش دلاوران مرصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با تأکید بر اینکه حل کامل مشکل فاضلاب کرناچی منوط به تعیین تکلیف منازل حریم و بستر قره سو است، افزود: تا تکلیف منازل غیرقانونی ساخته شده در بستر و حریم رودخانه قره سو که همواره در معرض خطر سیلابهای احتمالی قراردارند، روشن نشود نمی توان به رفع کامل مشکل فاضلاب و سایر مشکلات این محدوده امیدوار بود.

وی با بیان اینکه همه دستگاههای مرتبط باید پای کار باشند و همکاری کنند گفت: شهرداری و آب منطقه‌ای نیز باید برای تعیین تکلیف وضعیت فاضلاب کرناچی همراهی لازم را داشته باشند.

رضا داودی، مدیرعامل آبفای استان هم با اشاره به اینکه از حدود ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب کرناچی، ۳۴ کیلومتر آن را به انجام رسانده بودیم که با سیل سال ۱۳۹۸ مواجه شدیم و به علت در بستر و حریم رودخانه بودن ساخت و سازهای این منطقه و غیرقانونی بودن آنها، از ادامه کار منع شدیم.

رضا داودی با اشاره به اینکه تعداد این منازل بیش از ۳۰۰ واحد است و علیرغم اینکه در محدوده شبکه ما نیستند، گفت: ما برای ساماندهی فاضلاب این منطقه طرح داریم اما لازم است سایر دستگاهها نظیر شهرداری و آب منطقه ای نیز همکاری لازم را به عمل آورند تا بتوانیم در ساماندهی و توسعه شبکه فاضلاب شهرک تسریع ببخشیم. به گفته دکتر داودی احداث یک تصفیه خانه محلی فاضلاب برای این منطقه باتوجه به نزدیکی شهرک صنعتی بهترین گزینه است.

کرناچی پیش از این روستایی از توابع دهستان میان‌دربند در بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه بود که در سال ۱۳۹۱ به همراه ۳ روستای دیگر به محدودۀ شهری کرمانشاه الحاق شد و به صورت یکی از محلات شهر کرمانشاه درآمد. این شهرک حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید