شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-07
کد خبر: 4029 |
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۴۳ |
ارسال به دوستان
پ

استاندار کرمانشاه بر ضرورت توجه به فرهنگ و ظرفیت های استان در اجرای طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین تاکید کرد و گفت: با اجرای این طرح، تحول بزرگی در حوزه اشتغال و تجارت خارجی استان رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ “بهمن امیری مقدم” در جلسه شورای راهبردی منطقه آزاد اقتصادی و تجاری قصرشیرین که با حضور معاونین استانداری و مدیران اجرایی ذیربط در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد که برای پیگیری و تلاش ویژه و همچنین کمک به طرح منطقه آزاد قصرشیرین این جلسه تشکیل شود و همه اعضا باید به این طرح یک نگاه راهبردی و عملیاتی داشته باشند.

مقام ارشد استان با مهم خواندن طرح منطقه آزاد قصرشیرین اظهار داشت: این طرح یکی از اولویت های مهم استان است و به همین دلیل چند وقت پیش در هئیت دولت با پیگیری صورت گرفته خوشبختانه موفق شدیم که اساسنامه آن را نهایی و دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد قصرشیرین باید طوری طراحی و ساخته شود که کارکرد آن جوابگوی حتی ۵۰ سال آینده نیز باشد، ادامه داد: پیشنهادات و نظرات باید با در نظر گرفتن شرایط ۵۰ سال آینده در این منطقه باشد تا برای آیندگان، برنامه ریزی مناسب با لحاظ کردن تمامی نکات صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: متاسفانه در گذشته به این طرح مهم بی توجهی شده که ما باید ضمن رفع عقب ماندگی ها، تلاش و جدیت خود را برای تسریع در اجرای طرح مضاعف کنیم.

وی با تاکید بر انتخاب هر چه سریعتر مشاور این طرح گفت: باید به مشاور نکات و پیشنهادات مدیریت استان در خصوص چگونگی اجرای طرح اعلام شود و برای تسریع در اجرای طرح ضروری است که سه کمیته زیرمجموعه این شورا با حضور دستگاه های مرتبط تشکیل شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مشاور طرح باید ذهنیت صحیحی از منطقه آزاد قصرشیرین داشته باشد و اقدامات، برنامه ها و فرهنگ استان را هم در نظر بگیرد.

وی خواستار مشخص شدن الزامات و نیازمندی های هر دستگاه برای اجرای بهتر طرح شد و گفت: نیازمندی های و الزامات هر دستگاه باید سریعاً مشخص شود و هر کدام از دستگاه ها به صورت فعال پیگیر، برنامه ها و خواست های در نظر گرفته شده باشند.

مقام عالی استان خواستار پیگیری ویژه از سوی مدیریت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین برای گرفتن اعتبارات لحاظ شده در منطقه آزاد کشور در راستای کمک به اجرای این طرح شد و گفت: هر کدام از دستگاه های عضو این شورا به ویژه دستگاه های خدمات رسان موظف هستند که پیگیری و اهتمام ویژه ای برای گرفتن اعتبارات ملی به منظور تسریع در اجرای طرح های زیرساختی در این منطقه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با اجرای طرح منطقه آزاد قصرشیرین، تحول خوبی در بحث اشتغال و تعاملات بین المللی استان رخ خواهد داد که باید ظرفیت ها و مزیت های ویژه استان را برای کمک به اجرای این طرح راهبردی به منظور کمک به توسعه و پیشرفت روزافزون استان بکار گیریم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید