شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-07
کد خبر: 22246 |
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵ |
ارسال به دوستان
پ

دلاوران مرصاد:دکتر کرمی: یکی از مهمترین وظایف کارکنان دستگاه قضایی تکریم و احترام به ارباب رجوع و هنر شنیدن حرف آنان است

به گزارش دلاوران مرصاد، طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، سید سجاد ملایری به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان صحنه منصوب و از زحمات صادق عزیزی رئیس پیشین دادگستری این شهرستان تقدیر شد.

 

دکتر کرمی در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع امنیت شهید نادر بیرامی و اشاره به گستردگی و سختی کار قضایی اظهار کرد: کار در دستگاه قضایی با توجه به حجم بالای ورودی پرونده به دادگستری و استرس و اضطرابی که دارد یکی از سخت ترین کارهاست.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر برنامه محور بودن کارها، بر اجرای دقیق سند تحول قضایی به عنوان نقشه راه دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: اجرای دقیق سند تحول قضایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری می‌باشد در اولویت برنامه‌های کاری دستگاه قضایی است.

 

وی با اشاره به توصیه ها و تأکیدات مهم رئیس محترم قوه قضاییه در دیدار اخیر ایشان یادآور شد: یکی از مهمترین وظایف کارکنان دستگاه قضایی تکریم و احترام به ارباب رجوع و هنر شنیدن حرف آنان است. چرا که همواره با مردمی نگران، آسیب دیده و آزرده خاطر مواجهیم و این وظیفه ما را در احترام، تکریم و تسکین آنان دوچندان می کند.

 

دکتر کرمی با اشاره به برخی شاخص‌های سند تحول قضایی، کاهش ورودی پرونده ها را یکی از اولویت های مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۶۱۰ هزار فقره پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شد که آمار بالایی است و این مورد می تواند در افزایش اطاله دادرسی مؤثر باشد.

 

عالی ترین مقام قضایی استان افزود: اطاله دادرسی از مواردی است که موجب گله مندی مردم می باشد ولی دستگاه قضایی هم با توجه به نیروی انسانی محدودی که دارد تلاش می کند میانگین رسیدگی به پرونده ها را کاهش دهد.

 

وی در ادامه مکانیزه کردن فرایند دادرسی از جمله دادگاههای برخط، ابلاغ الکترونیک، انتخاب سیستمی کارشناس و… را از مزایای سند تحول قضایی عنوان و خاطرنشان کرد: اطاله دادرسی، مدت زمان رسیدگی به پرونده ها، شعب نامتعارف و پرونده‌های مسن از مهمترین موضوعات سند تحول قضایی می باشد که کنترل و کاهش آنها رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.

 

دکتر کرمی ضمن تقدیر از خدمات صادق عزیزی، به ملایری رئیس جدید دادگستری شهرستان صحنه توصیه کرد حرکت در چارچوب شاخص‌های سند تحول قضایی، تکریم ارباب رجوع و برخورد قاطع با مجرمین را سرلوحه کار خود قرار دهد.

 

در پایان این مراسم سید سجاد ملایری به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان صحنه منصوب و از زحمات صادق عزیزی رئیس پیشین دادگستری این شهرستان تقدیر شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید