شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-07
کد خبر: 21918 |
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴ |
ارسال به دوستان
پ

اگر چه بحث پیرامون مسئله گردشگری بسیار است اما می بایست اذعان داشت که  شخص استاندار اولین مقصر و  مسبب اوضاع و احوال کنونی است ! و نمی بایست در جایگاه مطالبه گری لب به سخن بگشایند!

اخیرا مصاحبه ای از دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در ایسنا منتشر گردید که اگر چه مضمون ظاهری آن پیرامون مباحث حوزه گردشگری استان می گردد اما حاوی نکات ظریفی است که اهل فن به سادگی نمی توانند از کنار آن عبور کنند.

اینکه استان کرمانشاه مملو از جاذبه های گردشگری و توریستی است بر کسی پوشیده نیست و یقینا صنعت توریسم در جهان امروز یکی از پردرآمدترین ها به شمار می رود به نحوی که در همین بیخ گوش ما ،ترکیه سالیانه میلیاردها دلار به جیب می زند،درآمد ترک ها از صنعت توریسم پس از  پشت سر گذاشتن یکی دوسال بحران کرونا هم اکنون به بالای ۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است که رقم قابل توجه و تأملی است .

اگرچه تأکید درست استاندار کرمانشاه بر اهمیت مقوله گردشگری و توسعه آن در استان به جا و صحیح است اما در مصاحبه اخیر ایشان نکاتی نهفته است که نشان می دهد این چرخ آنچنان که باید بچرخد نمی چرخد .

محمدطیب صحرایی در بخشی از صحبت های خود عنوان می دارد:«متاسفانه با وجود  اهمیت این موضوع، برخی از مدیران به مسئله میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان یک بحث تفننی و فوق برنامه نگاه می کنند و مسئله ای جدی برای آنها نیست.»

و اینجا اولین پرسشی که برای مخاطب ایجاد می شود این است که کدام مدیران مسئله مهمی مانند گردشگری را که مورد تأکید مدیر ارشد استان است جدی نمی گیرند!؟

چرا نام آنها برده نمی شود!؟ چرا همچنان بر مسند مدیریت حضور دارند !؟

مخاطب این صحبت های استاندار کیست؟چه کسی وظیفه دارد با این دسته از مدیران بی تفاوت و تفننی برخورد کند ؟

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش  به بر زمین ماندن دستوراتش اشاره کرده و اظهار می کند :«از چندماه پیش درخواست می‌کنم تا “هفته های شهرستانی” را برای خود مردم استان اجرا کنید، اما هنوز اجرای آن را ندیده‌ام.»

آیا مدیرانی که فرمان استاندار را چند ماه بر زمین گذاشته اند شایسته ی حضور در منصب ریاست و مدیریت هستند!؟

جالب اینجاست که که این صحبت ها از زبان نفر اول مدیریت استان  جاری می شود کسی که خودش در جایگاه پاسخگویی به مردم است و مشخص نیست  ایشان ،دقیقا از چه کسانی انتظار برخورد با مدیران کم کار و منفعل را دارند !؟

اگر چه بحث پیرامون مسئله گردشگری بسیار است اما می بایست اذعان داشت که  شخص استاندار اولین مقصر و  مسبب اوضاع و احوال کنونی است ! و نمی بایست در جایگاه مطالبه گری لب به سخن بگشایند!چرا که در بهترین حالت در  انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان به رغم اعتراض و هشدار برخی رسانه ها کوتاهی کردند.

آنچه که استاندار کرمانشاه بر تحقق اش تأکید دارند مطالبه درست و کارشناسی است اما آنچه که تا به این جا مانع از رسیدن به اهداف مطروحه گردیده  همان است که ایشان می فرمایند! ضعف و فقدان مدیریت دلسوزانه !و البته جناب استاندار متولی اصلی نظارت بر کیفیت  فعالیت مدیران در دستگاه ها و ارگان های دولتی هستند.

از طرفی متأسفانه رسانه های استان چه آنها که مانند خبرگزاری ها در حیطه کشوری فعالیت می کنند و چه محلی ها ! در جلسات پرسش و پاسخ تنها به ثبت و انتشار آنچه که گفته می شود اقدام می نمایند و کمتر به وظیفه ذاتی خود که مطالبه گری از مدیران است ورود می کنند !وگرنه  اصولا چرا باید چنین سخنانی منتشر شود!؟

چرا رسانه های حاضر در همان جلسه ،به استاندار یادآور نمی شوند که شما در جایگاه مدیریت ارشد استان  وظیفه دارید که با این نابسامانی ها و کم کاری ها برخورد کنید!

اینکه ایشان می فرمایند برخی مدیران کم کاری می کنند، به هیچ وجه برای مردم  پذیرفته نیست و در درجه اول  ضعف مدیریت آقای صحرایی را نشان می دهد!  چرا باید فرمان استاندار پس از گذشت چندماه اجرایی نشود!؟و هیچ برخوردی هم با مدیران خاطی صورت نپذیرد!؟ و آب از آب تکان نخورد!

متأسفانه سالهاست که مدیران و مسئولان در صحبت های خود  از افعالی استفاده می کنند که تشخیص فاعل آن برای مخاطب مبهم و دور از ذهن است .

در پایان یادآور می شویم ،قانون به صراحت شرح وظیفه همگان را مشخص و تبیین کرده است،لذا جناب آقای صحرایی بعنوان استاندار کرمانشاه شایسته بود ابتدا مدیران ناتوان و منفعل را برکنارنموده و سپس در نشست خبری عنوان می داشتند به دلیل عدم هماهنگی و کم کاری فلان مدیر را  در حوزه گردشگری برکنار کردیم و نفر بعدی موظف است این اقدامات را در این دوره زمانی به سرانجام رسانده و گزارش آنچه محقق گردیده است را به مردم بدهد .

آیا این پسندیده تر نبود!؟قضاوت با اذهان آگاه و آزاده.

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید