جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 22310 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱ |
ارسال به دوستان
پ

دلاوران مرصاد: آیا این تحولات به نفع دانشگاه‌ها خواهد بود یا موجب افت کیفیت آموزشی و پژوهشی در استان خواهد شد؟ پرسشی که هنوز پاسخی قانع‌کننده ندارد

با روی کار آمدن دولت  پزشکیان و مشخص شدن ترکیب کابینه، تب تغییرات مدیریتی به اوج رسیده است. از استانداران که موج تازه تغییرات به آن‌ها رسیده، تا مدیران کل و رؤسای ادارات که در آینده‌ای نزدیک صحنه این تغییرات خواهند بود.
▪️ در میان این جریان پرشتاب، دو نهاد دانشگاهی بیش از دیگران در صدر اخبار غیر رسمی و درگوشی‌ قرار گرفته‌اند:
👈دانشگاه رازی و دانشگاه علوم پزشکی.

▪️گزارش‌های غیررسمی خبر از تحولات احتمالی در رأس مدیریت دانشگاه رازی می‌دهند. و در این میان و در برخی رسانه ها  نام دکتر علیرضا رشیدی، عموی نماینده فعلی کرمانشاه در مجلس، یعنی دکتر محمد رشیدی، به‌عنوان گزینه اصلی برای ریاست دانشگاه مطرح شده است.
البته  این در حالی است که دکتر نبی احمدی، ریاست فعلی دانشگاه، از مدیران  مورد تأیید و  حمایت همین نماینده به شمار می‌آید.

▪️بر خلاف آنچه در برخی رسانه های فضای مجازی آمده است، انتشار این خبر نه تنها رضایت بخش نیست ، بلکه واکنش‌های منفی متعددی را در افکار عمومی به همراه داشته است.
▪️ افکار عمومی  به این گونه انتصابات تحت تأثیر روابط خانوادگی و ناشی از  مراودات سیاسی بر فضای دانشگاهی معترض است.

▪️اما در دانشگاه علوم پزشکی چه خبر است؟

اخبار در گوشی و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که  دو گزینه به نام های  دکتر علی سروش، مدیر اسبق بیمارستان امام رضا (ع)، و دکتر حبیب‌الله خزایی برای کسب کرسی ریاست این دانشگاه مطرح هستند که به نظر نمی رسد هیچکدام صاحب رزومه ای قوی تر از ریاست فعلی دانشگاه باشند و همین موضوع باعث گردیده تا این پرسش مطرح شود که دست های پشت پرده این تغییرات دقیقا چه اولویت هایی را دنبال می کنند؟

▪️موج تغییرات که با انتصاب استانداران آغاز شده، حالا به آرامی به سمت مدیران دانشگاه‌ها و ادارات کل در حال حرکت است. متأسفانه در ایام اخیر و روزهای پیش رو بسیاری از مدیران و مسئولین این ادارات با نگرانی به این تحولات می‌نگرند و در انتظارند که آیا نام آن‌ها نیز در فهرست این جابجایی‌ها خواهد بود یا خیر؟!

▪️هرچند تغییر و تحولات در دولت جدید امری طبیعی به نظر می‌رسد، اما ورود عوامل  سیاسی و خانوادگی به عرصه‌های علمی و دانشگاهی نگران‌کننده است. افکار عمومی نیز خواستار شفافیت بیشتر در این انتصابات و جلوگیری از ورود دخالت‌های غیرعلمی به حوزه‌های آموزشی و پژوهشی هستند.

▪️آیا این تحولات به نفع دانشگاه‌ها خواهد بود یا موجب افت کیفیت آموزشی و پژوهشی در استان خواهد شد؟ پرسشی که هنوز پاسخی قانع‌کننده ندارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید